PhoeniCZ – rozhovor – by RAsp

9751_10204091016667757_5239208134611525957_n

 

Zdravím vás přátelé. Na dnešní Rozhovor se jsem se opravdu těšil, protože jsem si pozval týpka co má můj respekt a myslím, že je to člověk který do HRRC branže prostě patří. Je tady už celkem dlouho a řekl bych možná, že je trošku i dinosaurus (tím myslím, že tu je jako fakt dlouho). Nebudu to prodlužovat.

Není to nikdo jiný než PhoeniCZ. Takže se do toho pustíme a já vám ručím za to, že to bude kurva zajímavé, tak to každopádně dočtěte až úplně dolů do konce.

 

Takže začnem opět klasickou otázkou, jak ses k hudbě dostal a jak dlouho se jí věnuješ? Co tvůj pseudonym PhoeniCZ? Je to myslím podle té báje o tom ptákovi jestli se nepletu? Proč sis ho vybral?

Zdravím. Hudba je všude, takže se spíš ona dostala ke mně. Ale začátek byl rozdvojenej o zájem o zvuk klavíru a studium na ZUŠ v Kutný Hoře, to mi bylo asi 12 let, a hned na to můj služebně nejstarší kámoš Edosh (viz Edoshův Kur-Ník) měl doma compa a na nějm Fruity Loops 4 demo a bylo to. PhoeniCZ vznikl náhodou, zase jsem si ho nevybral já, ale bývalej člen Widlákow-Recordz házel slova na “F”. Nějak to na mě padlo, jako ptačí chřipka, jen to vstávání z popela každý ráno mi přijde občas moc opravdový.

 

Máš dost produkcí jak u nás tak ve světě. S kým spolupracuješ nejraději a na jakou produkci si na sebe nejpyšnější?

Produkce jsou věčný, ale beru je jako minu-lost. Dělal jsem celý album Jotakovi z Mexika (člen Demonios Sekt, jejichž jsem asi taky ještě členem, časem mě vykopnou za laxnost), něco měl Fubar z Francie, nějaký Němci. Hele ani nevím, nějak je to všechno pryč a soustředím se spíš na tuzemsko a na ty, co se soustředí na mě. Ze zahraničních aktuálů bude mít jeden beat na albu Lord Lhus, což je nejspíš jakejsi úspěch. Pyšnej nejsem na nic konkrétního, na všem je spousta chyb, který bych už neudělal.

 

Hraješ na klavír. Kde hraješ? Jsi v nějakém orchestru nebo tak něco?

S klavírem to mám složitý. Tady se tím neuživím, takže si hraju už jen tak pro sebe, abych si udržel jakousi “úroveň”, kdybych náhodou někdy zdrhnul, tak abych nemusel někde sbírat pomeranče nebo takový sračky. Klavír je součást moderních orchestrů (od 2.pol.20.stol.), moje parketa je romantismus (19.stol.).

 

 

Jednou jsem viděl na netu nějakou tvou diskografii nebo něco podobného kde se na mě vyvalila strašná kopa alb. Nicméně sem se to snažil vygůglit a moc sem tam toho nenašel. Kolik toho máš teda na svém kontě? Jak trvá průměrně natáčení jedné desky a co všechno to obnáší? Klidně to trošku rozepiš…

Moje diskografie je normálně dostupná, ale neradím to stahovat. Všechno je nějak nedotažený, zvukově špatný, i když na nějakou rádoby kvalitu si moc nehraju a myslím si, že málokomu by se to mohlo líbit. Moje natáčení desek bylo různý. Za Oponou bylo nahraný asi nadvakrát u Edoshe ještě na nějakej starej mikrofon a zmixovaný možná i v Audacity. NeMoc se táhla jako prase kvůli featům a postupnýmu úpadku chuti to vydat. Ta je nahraná doma, v institutu Divo v Kolíně a jeden track (Mrchy) u Fogoshe v tehdejším NaStudioNezbylo. Pak jsme se rozešli s přítelkyní a bylo mi to jedno, tak jsem to dal ven. Z toho následovaly i Sunshine, Sunshine vol.2, což jsou koncepční alba vztahu Měsíce a Slunce přenesený na dva lidi, a Zpověď. Mezitím jsem dělal i deathcore/djent tak, že jsem samploval svoje oblíbený hovada a zandal do pasáží, do kterých nezandali oni. EP 71.T.A.P.E. a Království, tím to zhaslo. Pak byl ode mě nějakou dobu klid a po (ne)studiu jsem se vrátil domů a trochu psychařil = Detox, to se taky nedá moc poslouchat, i když už jsem měl nějaký vědomosti o zvuku atd. Po Detoxu, tě musím opravit, ještě nastalo kraťoučký Bylo Nebylo, což je jediný v celku na youtube. Taky celý na guvno. Potom mi došlo, že sólo není úplně moje parketa a dal jsem se dohromady s (tehdy ještě ne)bývalým členem KřikZTicha, Smrdem. Spolu jsme založili SEkS. 

 

Co je to SEkS? Zkus to nějak představit lidem co o tom ještě nikdy neslyšeli. A hned nám můžeš doporučit skladbu o které si myslíš, že je fakt dobrá. A můžeš rovnou prozradit třeba nějaké bližší info. Myslím, že je to celkem ojedinělý styl a lidi by to mohlo zajímat…

SEkS je něco, co v nás hnije a obracíme to sami proti sobě. Jen to vyznívá, že je to částečně o sexu, proti společnosti a podobně. Je to hodně sprostý, což by mělo bejt přitažlivý pro povrchní idioty a ty ne nijak extra skrytý významy jsou pro naše posluchače, kterých je sice pár, ale poslouchaj a vnímaj to, což je na tom to nejhlavnější. Smrd krom SEkSu dělá ještě sólově IDKFA, což je jeho sebeléčba pro náročný posluchače, ale má to duši. A aby to bylo málo komplikovaný, tak SEkS patří pod supergrupu PTAKZ. Ty se skládají z Edoshova Kur-Níku, SEkSu, IDKFA, Kubeata a občas i Watchmana. Edoshův Kur-Ník se skládá z Edoshe (produkce, rap, mastering, lyrics) – můj nejlepší kamarád od nevidím do neslyším, Trombózy (texty, vokály, rap) – anděl s rohama, co nám dává facky při konzertě a když neteče krev, tak to není pořádnej konzert, Laktózy (texty, vokály, rap) – obrázek, co nad námi visí a zlepšuje nám náladu a hypuje nás k fackám a tvrdším úderům, snad nikdy žádnou taky neschytá. Její přítel by nás zbil na hromadu a tu hromadu by zapálil, he.  –  fanpage SEkS ZDE

 

Produkuješ celkem kopu solidních beatů jak českým, tak světovým interpretům. Stalo se ti už někdy, že tě někdo ojebal o beat? Jestli jo, tak ho práskni zmrda 😀

Stalo se to jenom jednou, což jsem neřešil, protože to byla nějaká trapná samplovačka, takže to z části stejně nemohlo být označený za moje. Mrzí mě že jsem na samplování postavil svoje jméno, chceme-li kariéru, neuznávám se za to a zavrhl jsem to. Už nějakou dobu dělám 99% svojí hudbu, o který můžu říct, že je jenom moje.

 

Vím, že jsi kdysi psal nějakou knihu. Jak to sní vypadá? Píšeš pořád ještě něco?

S tou to vypadá asi jako s přítelkyní, pro kterou a o který původně byla, i když jí po pár větách měsíčně prodlužuju. Jsem u IX. kapitoly a vždycky mě to zpětně zasáhne. Napsal jsem pár povídek v Bukowski stylu, ale řekl bych, že nemají žádnou hodnotu, kromě tý osobní. Ale stejně jako doteď, slibuju, že Dlužníka dopíšu.

 

Poslední album pod PhoeniCZ byl Detox. Mi sedlo, líbilo hlavně ta skladba detox, to byl nářez. Plánuješ ještě vydat něco sólového, nebo už na to jebeš? Protože jsem pak četl u tebe na fb, že stím už končíš. Jak to tedy je?

Nedokážu ti to říct, ale momentálně takovej status mám. Nicméně na něčem dělám, ale rap to nebude, ani deathcore/djent. Žánr neprozradím, protože nevím, jak to popsat.

 

 

Posloucháš grind core?

Nene, nějak mě to nebere hudebně.

 

Co jsem od tebe slyšel, tak musím uznat, že máš stylově široký záběr. Od death core přes klasiku až po dub step. Těžko vyjmenovat co všechno za žánry u tebe můžeme slyšet. Jakou hudbu máš nejrači a jsou interpeti co nějak výrazně ovlivnili tvoují tvorbu?

Ovlivněný jsme nejspíš vším, co slyšíme, i když to nevnímáme. Ale co si přiznám, tak z klasiky Beethovenem, Medtnerem a Chopinem, z metalu Gojirou, Hacride, Rammsteinama, TesseracT, z rapu Tech N9nem, SuperCrooo, Wu-Tangama atd. Berte v potaz, že beru v potaz, že většinu z toho, co poslouchám, vůbec neznáte, proto ty trapně provařený jména.

 

Pod jakým Řezníkovým trackem se poprvé objevila tvoje produkce a kdy to bylo?

Pokud vím, tak remix na Depresivní Stavy nebo Drž Hubu!. Jedno z toho, roky bych kecal, ale ty alba už nejspíš znají jen “HC znalci”.

 

S kým nejrači spolupracuješ?

Asi se Smrdem. Poslední dobou radši sám, páč mě všichni serou a jsou mi cizí, ale je tu pár jmen, se kterejma bych udělal i popovou sračku, s některejma to klapne. Viz Protiva/PhoeniCZ – DTSDF Vol.2. Všichni mě strašně hejtujou za můj hlas, ale je fajn, když se přefiltrujou lidi, co to snesou a zároveň popřemejšlej, o čem to je.

 

Jak vypadá nyní tvoje tvorba ? Máš v rokávu nějaké překvápka, nebo na čem na plno makáš?

Teď bych nejradši pozastavil produkci, protože už to nedávám fyzicky. Pracovat, skládat, koncertovat, cvičit na klavír, dělat SEkS plus tuna osobních sraček. Ale asi jí nepozastavím, protože na to už dostatečně seru a stejně bych se za tejden rozpad na kousky z toho, že (se) neskládám.

 

 

Co děláš když se nevěnuješ hudbě? Máš i nějaké jiné zájmy než muziku ?

Rád bych četl víc než do teď. Ale práce, no. Hele po pravdě ani nevím, teď mi dochází, že se mi skoro všechno týká hudby.

 

Kde nahráváš? Máš nějaké své studio, nebo k někomu jezdíš? A jak to máš s Mástrem, ten si taky děláš sám? Kolik času ti zabere takové nahrávání a kolik času ti sežere Mastering?

Pořád se nahrává v Kur-Níku u Edoshe, ale už s tím trochu umíme, takže to i líp zní, viz SEkS. Mastering nám dělám já, ale dostal jsem nabídku z Brna od kluků ze Subsonic studia, že by mastering měl dělat někdo jinej než ten, co dělá instrumentál a má tam i půlku slov, s čímž naprosto souhlasím. Ale přeci jen se trochu zdráhám, protože mě to jednak baví a jednak mám přehled o tom, co do toho chceme zakomponovat za efekty a vysvětlovat to ještě někomu dalšímu svýma slovama by bylo složitější, než se zdá.

 

Kdyby sis měl vybrat jeden track ze své tvorby o kterém si myslíš že má největší koule, který by to byl? A naopak ten nejhorší, za který nejsi vůbec rád?

Nejzajímavější mi přijde Kvák (na youtube s trapným videem), protože je nejnovější a je v tom slyšet to ovlivnění Tech N9nem + to nový EP s Protivou. Nejhorší jsou asi ty deathcorový věci, texty mi nevaděj, ale provedení na bodu mrazu.

 

 

Díky, že sis udělal čas. Na konec tady dávám všem lidem prostor, aby sdělili lidem cokoliv co mají na srdci či na penisu (nebo ve vagínce). Tak nám tedy napiš co chceš chlape. Ještě jednou dík za interpíčum.

Ať se ti daří

Asi bych poděkoval všem, co nám to dočetli až sem a dejme tomu, že si z toho něco vzali. Kdyby chtěl někdo něco probrat blíž, tak jsem na facebooku, popřípadě email PhoeniCZ(zavináč)email.cz.

Btw SEkS hraje jen za cesťák, kdyby to chtěl někdo naživo. Většinou jedeme jako PTAKZ (viz nahořejc) se skoro 2hodinovým programem. Nemám rád tyhle reklamní sračky, ale asi je dobrý to zmínit, kdyby to někdo fakt chtěl, snad to není nad míru urážlivý.

 

By

RAsp

 


 

Zajímá tě PhoeniCZ ?

Tak ho sleduj:

ZDE


 

Přímý odkaz na tento článek: https://horrorcore.cz/phoenicz-rozhovor-by-rasp-2015/