Rogor – Rozhovor – by RAsp

180182_145894975466582_4690434_n

Zdravím vás přátelé, čtenáře a fanoušky “agresivního” žánru HorrorCore!

Dneska tady máme tak trochu legendu. Určitě znáte Řezníkovy největší počiny jako “Taholka v mým sklepě” nebo  “Autogenocida” nebo “Patrick Bateman” a tydle hymny… Teď už možná víte kterým směrem vane vítr. Nebudu vás napínat!

Není to nikdo jiný než ROGOR zmrde!

 

Zdarec pane!  Začnu úplně klasickou otázkou, kterou pokládám všem. Jak dlouho se věnuješ hudbě, co tě k ní přivedlo? Taky by mě zajímalo jak vznikl tvůj pseudonym a co znamená?

—- Píše se rok 4038. Ve vesmíru vládne násilí. Impérium hazardu, drog a neřesti ovládá Rogor. Jsem Rogor a slyším jen “Ano Pane Rogor” a “Jistě pane Rogor”. Jak řeknu, tak bude. Těch pár lidí co to teď čte a pamatuje dobu, kdy hlavním filmovým médiem bylo VHS, by mohli najít spojistosti a kořeny tohodle jména. Někteří mě taky znají jako “DoctoR Ogor” a jiní mě oslovují jménem. Hudbu poslouchám tak 15-18 let. Prvně to byl na walkmanu rákosníček a Maxim Turbulence, poté přes Prodigy, Chaozz a Thunderdome, začalo moje prohledávání hudby a všemožných žánru. Někdy před 13lety jsem si koupil první vinyl (2LP – J-Zone – Sick Of Being Rich) a pokoušel se přijít na to, jak se ta hudba vlastně mixuje a tak rok, dva na to jsem si stáhnul svoje první Fruity Loops a zkusil udělat první vlastní instrumenty.

 

 

Máš super produkce, které jsou částí dá se říct HRRC kultůry v ČR. Na který svůj beat jsi na sebe nejpyšnější a který se ti naopak vůbec nelíbí.

—- Dík za pochvalu. Když jsem s produkcí začínal, tak mě nenapadlo, že by vůbec mohly moje instra opustit osobní HDD (pozn. Hard Disk). Že se moje snaha vůbec dostala do “součásti Hrrc kultůry” a k tolika uším, to mě dodnes překvapuje i těší samo sebou. A kdybych měl povědět beat na který jsem nejpyšnější, tak netuším. Jsem rád za každej, kterej jsem kdy dokončil. Ale asi nebýt holky ve sklepě, tak jsem ve sklepě pořád já sám.

 

Ta holka v mým sklepě – Rogor – instrumentál

 

Použito v tracku:
 
 

 

Se Sodomou jsi toho celkem dost projel. Která akce byla ta nejmasakrálnější a dodnes si třeba vzpomeneš a řekneš: “kurva to byl mazec” 🙂

—- Jo to projel, ale taky prolil. Spousta voken z každýho víkendu. Akcí tolik, že se slejvá ve vzpomínkách jedna s druhou. Upřímně. Těžko říct.

 

Zažil jsi někdy nějaký dojeb na živém hraní? třeba, že jste nedohráli nebo tak něco. Popiš nám trošku nějakou veselou historku ze zákulisí Sodomy.

— Na dojeby si nevzpomínám. Spíš na Doyemy. A na nějakýho blbečka ve svetru, někde na moravě, kterej nebyl schopnej nás vyplatit s hubou plnou výmluv. Jinak většinou vše probíhalo bez problémů. Myslim… A historky co si pamatuju tu rozebírat nebudu. Na jednu stranu bych musel podělat sebe, nebo někoho jinýho. Bude lepší když spousta situací zůstane jen ve vzpomínkách zúčastněných. Hehe

 

Už kdysi jsme se bavili o tom, že zakládáš svůj vlastní hudební projekt, Jak to s ním vypadá?

—- Jsem rád, že si pamatuješ. Projekt se má tak, že cca 15 podkladů mám připravených. Dalších cca 15 hodlám udělat. Z toho pak chci vybrat vhodné množství, které půjdou na CD. Pozvat hosty a do-upravit všechno do formy, kterou budu považovat za přijatelnou. Bude to CD kompletně mnou produkovaný. Samplovaný i syntetický. Instrumentální i s vokály a rapem hostů a ovlivněné veškerou hudbou co poslouchám, baví mě a působí na mě. Kdo můj vkus zná už ví, kam to bude směřovat. Ostatní si musí počkat.

 

Vím, že i píšeš. Dříve četl nějaký tvůj článek, nebo příběh. Už si to úplně nepamatuji, ale vím, že to bylo na mě strašně moc depresivní. Co tě vede, k takovým tématům. Pořád píšeš? Můžeš nám tu hodit odkaz na nějaký tvůj článek.

—- Myslíš těch pár povídek, co jsem dokázal sepsat dohromady? Od mala hodně čtu a v hlavě se mi prohánělo spousta myšlenek a příběhů. Občas mám pocit se o ně podělit a tak se z nich stala psaná forma. Jsem rád, že jsi to četl. Moc lidí si toho nevšimlo. Psaní je dost osobní forma projevu. A po první povídce jsem byl dost rozpačitej, co si budou o mě lidi myslet. Někteří to brali dost osobně, někteří jako vodítko k mojí osobnosti. Pravda je však taková, že jde jen o obrazy, které se mi v hlavě promítají. Jestli to na tebe, nebo kohokoli jiného působilo jako “strašně moc depresivní” to nevím. Jsem jeden z mnoha, kteří se nenarodili se zlatým nočníkem u prdele, neměli funkční rodinu (ani kompletní), neustále v problémech, hysterii, strachu. Proto se asi koukám na věci jinak, než ostatní. Díky tomu vidím svět plný zmrdů, podrazů, lží, deprese a díky tomu píšu jak píšu. Kdybych psal příběhy o lásce, tak by to nejspíš nesralo jen mě, ale i každého, kdo by se odvážil to přečíst. Psát do budoucna určitě budu, ale momentálně na to není čas. A kdo by měl zájem a chuť, tak dosavadní texty najde zde – ” rogski-brak.blogspot.cz “.

 

Chystá se teď nějaká tvá větší produkce?

—- Co si mám představit pod větší produkcí? Produkce je to moje. Ve své vlastní velikosti. A ta je pořád postejná.

 

Soumrak – Rogor – instrumentál

 

Použito v tracku:
 
 

 

 

Co posloucháš za hudbu? Je nějaký autor, který nějak výrazně ovlivnil tvojí tvorbu?

—- Multižánr. Jen mě nikdy moc nebrala živá hudba. Kytary, bicí atd. Z takovejch kapel si dokážu vychutnat leda tak Floydy, Rage Against The Machine, System Of A Down, Hendrixe a tím to tak nějak končí. Poslouchám Rap, Ragga, Dubstep, DrumBass, Jungle, Trap, Grime, Breakbeat, Electro, Dub, Trip hop a klidně občas nějakej Tech. Nejvíc ale asi prvních pět zmíněných žánrů. Od Chaozzu v 13ti letech jsem ale dost času a energie dal do rapový hudby. Prohledával jsem a poslouchal každý zákoutí a vybíral si svoje. Jednoduše. Nové Cd, poslech, seznam hostů, producentů, label na kterém to album vyšlo a podle jmen jsem dál a dál vyhledával. Dodnes, ale nejvíc zbožnuju hudbu, která vyšla pod DEF JUXem (Rip!), Eastern Conference, Psychological. Lidi jako EL-P, Cage, J-Zone, High and Mighty, Necro, Ill Bill, Hyde, Camu Tao, Shabazz The Disciple, Copywrite, Aesop Rock, Jamalski, Mad Lion, Dope DoD, Cannibal Ox, Dj Krush, Phoenix Orion, Jedi Mind Tricks, Kool Keith a Kutmasta, Celph Titled, Gravediggaz atd.atd. Jsou jen lehkym výčtem autorů, který mě teď v rapu napadaj. Z ostatních luhů a hájů si vždycky sjedu rád například – Borgore, Dub Phizix, Son Of Kick, Kryptic Minds, Black Sun Empire, Ital Tek, Noisia, Alix Perez, Icicle ( a vlastně celý Shogun Audio), Benny Page, Top Cat, Spor, Alborosie, Mungos Hifi a neskutečný hromady dalších interpretů, který kdybych měl vyjmenovávat, tak by jsme tu byli ještě hodně dlouho. V Cz/Sk už by to bylo složitější, ale přece jen nikdy neopomenu Dizzastar a Dezrechst (hlavně PANA Jelínka), Prago, jednu dobu mě bavili Maat (dokud nezačali bejt “Top zmrde” a jejich podklady by se dali jednoduše poplést s podmazem pro Justina Timbrlejka), James a Hugo, WWW, Garden Zitty, Dr Kary, Wulgárný Lůzer a od sousedů hlavně Gulos Potrok, kterýho zdravím a těšim se, až konečně nahraje svoje texty do mých podkladů. Každopádně kdo by chtěl poznat muj hudební vkus, tak není nic jednoduššího než si najet stránky – ” mp3.sety.cz ” a vyhledat Rogor. Pokud to nikdo ještě nesmazal, tak bych tam měl mít ccá 5-6 setů co jsem připravil a nahrál.

 

 

Kdyby třeba někdo chtěl tvé instro, jaké musí splňovat požadavky aby měl tvůj podklad?

—- Osobně jsem dost vybíravej na to, komu dám nějakou mojí práci a komu ne. Vždycky ale platí pravidlo, že dotyčný mě musí svojí dřívější tvorbou nějak oslovit a musí mě po hudební stránce bavit.

 

Jak si se dostal k Řezníkovi a Sodomě?

—- Tak nějak vlivem několika náhodných situací. Poprvé v klubu narazit za gramofonama na Dj Ba(zwei)sse. Prvně si s ním zahrát na mejdanu. Nechat se od něj dotáhnout do klubů v Praze. Potom už jen telefonát, že nechce jet sám do Třebíče na akci, ať se s ním svezu, pak volal, že s náma pojede Desád a pak že i Krkovička. Klukům jsem dal v autě poslechnout moje prvotní beaty a bavilo je to a tak se započala skoro na teď éra Vzestupu Zla, 2000Desáde a dál…

 

2000DeSade – Rogor – instrumentál

 

Použito v tracku:
 
 

 

Možná to bude trošku nepříjemná otázka na tělo, každopádně mě zajímá proč si přestal jezdit s Sodomou?

( Jestli nechceš odpovídat nemusíš )

—- Mnoho verzí, mnoho názorů. Kdo ví jak to doopravdy bylo…

 

Co by jsi nám doporučil za track z tvé tvorby?

—- To co vyjde v budoucnu pod mým jménem. Dlouho jsem se nikde neobjevil, protože jsem studoval, zkoušel, hledal a podstatně překopal svůj styl jinam. Podle mých uší k lepšímu a zajímavějšímu.

 

 

Co děláš, když neskládáš hudbu?

—- Hodně čtu (horor, fantasy, humor, psychologie, filosofie ). Vařím hry, ať už na Stejšnu nebo na mobilu třeba teď jedu Hearthstone a baví mě Real Racer 3. Jinak jsem platinovej milovník Souls série a RPG žánru všeobecně. Hodně sleduju filmy a zprudim každej debilní remake a prequel, který jsou teď neuvěřitelně v oblibě. Ovšem krom digitálních zlepšení nejsou tyhle filmy ani z půlky tak božský jako originály. Nenávidím filmy “spousta efektů a smysl žádnej” a díky tomu můžu chodit do kina tak jednou maximálně dvakrát do roka. Nebo zevluju se svojí čubkou a pivem. Psí čubkou samo sebou…

 

Resurekce skleletona – Rogor – instrumentál

 

Použito v tracku:
 
 

 

Jaký máš postup při tvorbě instrumentů? Sampluješ nebo spíš jedeš svoje kompozice? Trošku to zkus rozepsat 🙂

—- Pffff. Jak kdy. Dřív jsem celý noci poslouchal všemožnou hudbu, prohraboval se samplama, smyčkama a čekal co mě praští do ksichtu. V takovým případě už to pak šlo samo. Nastříhat, nalepit na to vlastní bicí, basu atd. atd… V poslední době si vytvářím v hlavě hudbu a potom se pokouším jí od základu do posledního zvuku vytvořit sám přes synťáky a virtuální nástroje. Někdy je to kombinace obojího. Nejdůležitější je vždycky ale mít chuť něco udělat. Čas. Klid. Lehkou představu a hlavně a především nikdy nebýt střízlivej. Jedinej podklad co kdy kdo slyšel nebylo udělaný za střízliva. Čim víc mimo, tím líp to jde.

 

Existuje něco, co tě na naší české scéně totálně nasírá? A jaký máš celkově názor na naši scénu a jak bys ji porovnal s tou zahraniční?

—- Nevim jestli totálně, ale nasírá mě, když lidi nevnímaj tvorbu, ale jen sledujou jména. Když je to samej loket z vokna a jebání parketu. Párty(s)hitovost tracků. Nezájem posluchačů vnímat cokoli novýho, jinýho. Když se všechna “láska k hudbě” soustředí jen na toho, kdo rapuje, ale nevnímá se, že vedle toho dotyčnýho stojí další lidi, bez kterých by oblíbený skladby nikdy nebyli. A porovnat to se scénou venku nemůžu. Žádnou jsem osobně nezažil, nebyl v ní, nemluvil s lidma venku, který nás svojí hudbou zásobujou. Znám jen hudbu mimo hranice, ale né scény.

 

Autogenocida – Rogor – instrumentál

 

Použito v tracku:
 
 

 

Díkes že sis udělal čas. Na konec tu každému dávám prostor aby řekl cokoliv co by chtěl lidem sdělit, nebo vypičovat to je na tobě 😀 Řekni nám tu nějakou závěrečnou Rogorovinu. Ať se ti daří chlape!

—- Dík moc za prostor a za to, že sis mě našel a zajímal se. Dík všem, který podporujou nejen mojí kreativitu, ale tvorbu všech kolem nás, kdo se snaží vše posunout dál. Chtěl bych říct, že udělat platinovou trofej v Demons Souls na Ps3 je kurva svinskej úkol. HorrorCore neni jediná hudba, která stojí za poslech a čas. Rychle a zběsile je mrdka už od druhýho dílu. Vin Diesel je gay ať se vám to líbí, nebo ne. Legíny jsou na holkách odporný. Při fotbalu jde jen o nejlíp nagelovanej penis, kterým se pleskaj po tvářích (a to i po zápase!). A PRÁVO ZELENINĚ A MÍR!
dR. Ogor

by

RAsp


Díky za přečtení a že sledujete HorrorCore.cz

Pokud se ti článek líbí tak ho sdílej nebo dej like

ZDE


 

Permanent link to this article: http://horrorcore.cz/rogor-sodoma-gomora-rozhovor-by-rasp/